strona główna | oferta | prace | referencje | ciekawostki | przyjaciele | galeria | kontakt |
               

     
   Podstawowym profilem mojej działalności jest renowacja i konserwacja wszelkich typów organów piszczałkowych. Staram się, aby powierzone mi instrumenty zostały restaurowane w sposób profesjonalny, odpowiedzialny, dokładny oraz zgodnie z wszelkimi normami obowiązującymi obecnie w dziedzinie ochrony zabytków. Szczególną uwagę przywiązuję do kwestii zastanej substancji zabytkowej, którą staram się zachowywać w możliwe największym stopniu , zaś w przypadku konieczności rekonstrukcji, wiernie odtwarzam stan pierwotny , kładąc szczególny nacisk na  przywrócenie aparatowi dźwiękowemu instrumentów walorów brzmieniowych  nadanych im przez pierwotnych budowniczych. Swe umiejętności nabywałem i specjalizowałem praktykując w polskich i niemieckich zakładach organmistrzowskich. Będąc jednocześnie organistą oraz zajmując się  pracami teoretyczno – historycznymi z zakresu organologii, potrafię na podstawie posiadanych przez siebie wiadomości należycie ocenić właściwą specyfikę techniczno – brzmieniową powierzonych mi instrumentów, co zaś przekłada się już w czasie prac na przyjęcie stosownego ich kierunku . W celu jak najwierniejszego odtwarzania rekonstruowanych elementów instrumentów, podczas prac renowacyjnych instrumentów zabytkowych stosuję dawne techniki organmistrzowskie oraz  stosowne materiały, m. in. naturalnie garbowane skóry, kleje kostne, blachę młotkowaną, oraz naturalnie sezonowane drewno najlepszego sortu.

   Organy  nie bez powodu są nazywane "królem instrumentów", gdyż w rzeczywistości są największym gabarytowo i o największych możliwościach brzmieniowych instrumentem zbudowanym przez człowieka. Ten jednak wymaga regularnej i niestety kosztownej  pielęgnacji . Zaniedbany bardzo szybko odmawia posłuszeństwa stając się zakurzonym, kapryśnym , niemym bądź krzyczącym fałszywie dowodem braku troski o sztukę, którą dzięki niemu możemy tworzyć. Zadbany  potrafi jednak  odpłacić się za otrzymaną troskę  swą urodą zewnętrzną,  ubogacając plastycznie wnętrze w którym się znajduje oraz  wewnętrzną - czyli nienamacalną magią i pięknem wypływającego z niego dźwięku.